Co jsou to PPC reklamy?
PPC je zkratka z anglického Pay Per Click, v překladu tedy „zaplať za klik“, a představuje model platby. PPC reklama je jakýkoliv textový, responzivní, bannerový, produktový nebo video inzerát placený za proklik, který se zobrazuje v internetových vyhledávačích, partnerských vyhledávačích, sociálních sítích a webových stránkách, které nabízejí prostor pro tuto reklamu.
Jaký je princip?
Princip PPC reklamy spočívá v tom, že inzerent neplatí za zobrazení daného inzerátu, ale až za samotné prokliknutí reklamy. Jinými slovy, inzerent platí pouze za návštěvníky svých stránek, které reklama zaujala na tolik, že se chtěli dozvědět něco víc a proklikli se přes reklamu na web.
Jak je to s cílením reklamy?
PPC reklamu lze přesně zacílit. Inzerent si může vybrat, zda chce svoji reklamu zobrazovat na konkrétní vyhledávací dotazy. Tedy uživatelům, kteří přímo dané stránky nebo produkt vyhledávají, nebo uživatelům, u kterých je vysoká pravděpodobnost, že by je produkty či služby konkrétních stránek zajímaly. Cílení se dá také upřesnit na věkové kategorie a pohlaví. Taktéž na to, zda již v minulosti o stránky projevili zájem, nebo pomocí lokality. Samozřejmě záleží na nastavení.
Rozpočet je stále pod kontrolou
U PPC reklamy má inzerent rozpočet pod kontrolou. V kampaních lze nastavit denní limit, který má standardně během měsíce výkyvy. V rámci jednoho měsíce nesmí však překročit 30,4násobek denního limitu. Pokud je tedy v účtu nastaven rozpočtový předpis a denní limit, pak inzerent ví přesně, kolik je možné za dané období utratit kreditu.